RV 2018

Anonyymi

Keskustelua rytmisestä voimistelusta.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

venäjällä on oligarkki joka rahoittaa tuota touhua

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Viikonloppuna on Elise-J cup, mitä odotuksia? Ketä veikkaatte palkinnoille? Onko kukaan menossa katsomaan?

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Siinä tapauksessa mitä järkeä on yrittää edistää rytmistä voimistelua huipputasolle asti, jos näkymät Suomessa ovat näin vaatimattomat? Vai olisiko jotain tehtävissä? Luullakseni Suomen parhaat voimistelijat haluavat yhtä lailla pärjätä ja tekevät varmasti töitä.

Itse veikkaan, että syynä ei ole siis pelkkä harjoittelumäärän suuruus pienestä pitäen tai lahjakkuuden puute. On urheilulajeja (ml. joukkuevoimistelu), jossa suomalaiset pärjäävät huipulla. Yhtä lailla hekin joutuvat suorittamaan koulun oppivelvollisuuden. Eli jokin vaivaa nimenomaan rytmisen voimistelun alueella.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Siinä tapauksessa mitä järkeä on yrittää edistää rytmistä voimistelua huipputasolle asti, jos näkymät Suomessa ovat näin vaatimattomat? Vai olisiko jotain tehtävissä? Luullakseni Suomen parhaat voimistelijat haluavat yhtä lailla pärjätä ja tekevät varmasti töitä.
Itse veikkaan, että syynä ei ole siis pelkkä harjoittelumäärän suuruus pienestä pitäen tai lahjakkuuden puute. On urheilulajeja (ml. joukkuevoimistelu), jossa suomalaiset pärjäävät huipulla. Yhtä lailla hekin joutuvat suorittamaan koulun oppivelvollisuuden. Eli jokin vaivaa nimenomaan rytmisen voimistelun alueella."

harrastajamäärät, harjoitusolosuhteet, perinteet (osaavat valmentajat). Rytmisessä kaikki nyt on lähtökohtaisesti matkittu enemmän tai vähemmän venäläisiltä, joka dominoi lajia. On puhuttu myös, että vain venäläisillä on oikea ruumiirakenne lajiin. Pitkäjalkaisia ja ylväitä kun ovat.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Siinä tapauksessa mitä järkeä on yrittää edistää rytmistä voimistelua huipputasolle asti, jos näkymät Suomessa ovat näin vaatimattomat? Vai olisiko jotain tehtävissä? Luullakseni Suomen parhaat voimistelijat haluavat yhtä lailla pärjätä ja tekevät varmasti töitä.
Itse veikkaan, että syynä ei ole siis pelkkä harjoittelumäärän suuruus pienestä pitäen tai lahjakkuuden puute. On urheilulajeja (ml. joukkuevoimistelu), jossa suomalaiset pärjäävät huipulla. Yhtä lailla hekin joutuvat suorittamaan koulun oppivelvollisuuden. Eli jokin vaivaa nimenomaan rytmisen voimistelun alueella."

Joukkuevoimistelu on pienempi lajina kuin joukkuevoimistelu. Joukkuevoimistelussa pärjää maailman huipulla pienemmillä harjoitusmäärillä kuin rytmisessä voimistelussa. Suomessa ajatellaan enemmän terveyttä ja koulun käyntiä itäblokin maissa meneststä tavoitellaan hinnalla millä hyvänsä jo ihan pienestä pitäen. Miettikää kuinka monta maata on mukana jv:n kv-kisoissa maailman cup, mm jne ja verratkaa sitä siihen kuinka paljon rytmisen kisoissa on mukana eri maita. Rytmistä harrastetaan laajemmin kuin JV:tä.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Edellinen Venäjää edustanut rytmisen voimistelun olympiavoittaja oli isänsä puolelta Bangladeshista. Venäjää edustavat eivät välttämättä ole ruumiinrakenteeltaan venäläisiä.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Eivät venäläiset nykyään ole niin laihoja ja pitkiä. Enemminkin Ukrainan voimistelijat edustavat sitä ihannoitua voimistelijan vartalon tyyppiä; laiha ja pitkä hoikat raajat.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Ei ruumiinrakenne ole korkeiden pisteiden tae. Sitä paitsi suomen huippujen joukossa on myös venäläisperäisiä tyttöjä.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Ei ruumiinrakenne ole korkeiden pisteiden tae. Sitä paitsi suomen huippujen joukossa on myös venäläisperäisiä tyttöjä. "
Joo mutta he ovat Suomessa treenaavia joten ei voi verrata venäläisiin.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"
Joukkuevoimistelu on pienempi lajina kuin joukkuevoimistelu. Joukkuevoimistelussa pärjää maailman huipulla pienemmillä harjoitusmäärillä kuin rytmisessä voimistelussa. Suomessa ajatellaan enemmän terveyttä ja koulun käyntiä itäblokin maissa meneststä tavoitellaan hinnalla millä hyvänsä jo ihan pienestä pitäen. Miettikää kuinka monta maata on mukana jv:n kv-kisoissa maailman cup, mm jne ja verratkaa sitä siihen kuinka paljon rytmisen kisoissa on mukana eri maita. Rytmistä harrastetaan laajemmin kuin JV:tä. "

Samaa mieltä. Rytmisessä harrastajamäärät ja kilpailu kansainvälisesti on ihan eri tasoa kuin joukkuevoimistelussa (millään tavalla joukkuevoimistelua väheksymättä). Tätä voisi verrata luisteluun, jossa rytminen on kuin yksilötaitoluistelu, jossa on kansainvälisesti tosi kova taso. Joukkuevoimistelu taas on kuin muodostelmaluistelu, jossa on helpompi pärjätä. Kaikkein parhaat ja lahjakkaimmat urheilijat panostavat yksilölajeihin, minkä takia niissä on huomattavasti vaikeampi pärjätä.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Onko lopulta niin, että Suomessa ei löydy edes muutamaa lahjakasta, ahkeraa ja hyväkroppaista voimistelijaa, jotka pärjäisivät yksilöinä? Vaikea uskoa. Entä sitten suomalainen valmennussysteemi ja valmennuksen laatu? Eikö sillä ole vaikutusta?

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Onko lopulta niin, että Suomessa ei löydy edes muutamaa lahjakasta, ahkeraa ja hyväkroppaista voimistelijaa, jotka pärjäisivät yksilöinä? Vaikea uskoa. Entä sitten suomalainen valmennussysteemi ja valmennuksen laatu? Eikö sillä ole vaikutusta?"
Se on kiinni vain harjoitusmäärästä. Näet suomalaiset käyvät koulua.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Ja venäläiset urheilijatko ovat kouluttamattomia?....

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""Onko lopulta niin, että Suomessa ei löydy edes muutamaa lahjakasta, ahkeraa ja hyväkroppaista voimistelijaa, jotka pärjäisivät yksilöinä? Vaikea uskoa. Entä sitten suomalainen valmennussysteemi ja valmennuksen laatu? Eikö sillä ole vaikutusta?"
Se on kiinni vain harjoitusmäärästä. Näet suomalaiset käyvät koulua."

Rytminen on sellainen laji, joka vaatii hirvittävät harjoitusmäärät pienestä pitäen, jos haluaa olla huipputasolla. Suomen huippuseniorit ja juniorit harjoittelevat yli 30 tuntia viikossa. Jo 20 joukkoon pääseminen isoissa kansainvälisissä kisoissa on erittäin hyvä saavutus.

Jo 20 joukkoon pääsy kansainvälisesti on erittäin hyvä saavutus.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Onko lopulta niin, että Suomessa ei löydy edes muutamaa lahjakasta, ahkeraa ja hyväkroppaista voimistelijaa, jotka pärjäisivät yksilöinä? Vaikea uskoa. Entä sitten suomalainen valmennussysteemi ja valmennuksen laatu? Eikö sillä ole vaikutusta?"
Suomesta löytyy osaavia ja koulutettuja valmentajia. Valmennus on laadukasta. On minirinki ja N-ryhmä, jotka treenaavat yhdessä useamman kerran vuodessa. Ammattivalmentajia. Suurin ongelma suomessa on mielestäni tuo harjoitustuntien määrä, ei ole mahdollista harjoitella niin paljon kuin venäjällä. Rytminen on laji joka vaatii paljon harjoittelua: perustreeniä, välineen käsityelyä, balettia, ohjelman hiomista, liikkuvuusharjoittelua, palauttavaa harjoittelua jne. Monissa huippumaissa näitä tehdään päivittäin ja paljon. Jos koulua olisi vähemmän niin veikkaisin että suomella olisi mahdollisuus päästä lähemmäs huippua. Huippumaissa ollaan ammattiyrheilijoita jo nuorena. Suomessa on vaikea elättää itsensä ammattiurheilijana. Täysipainoisesti urheiluun pystytään panostamaan vasta lukion/ammattikoulun jälkeen täällä Suomessa.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""Onko lopulta niin, että Suomessa ei löydy edes muutamaa lahjakasta, ahkeraa ja hyväkroppaista voimistelijaa, jotka pärjäisivät yksilöinä? Vaikea uskoa. Entä sitten suomalainen valmennussysteemi ja valmennuksen laatu? Eikö sillä ole vaikutusta?"
Suomesta löytyy osaavia ja koulutettuja valmentajia. Valmennus on laadukasta. On minirinki ja N-ryhmä, jotka treenaavat yhdessä useamman kerran vuodessa. Ammattivalmentajia. Suurin ongelma suomessa on mielestäni tuo harjoitustuntien määrä, ei ole mahdollista harjoitella niin paljon kuin venäjällä. Rytminen on laji joka vaatii paljon harjoittelua: perustreeniä, välineen käsityelyä, balettia, ohjelman hiomista, liikkuvuusharjoittelua, palauttavaa harjoittelua jne. Monissa huippumaissa näitä tehdään päivittäin ja paljon. Jos koulua olisi vähemmän niin veikkaisin että suomella olisi mahdollisuus päästä lähemmäs huippua. Huippumaissa ollaan ammattiyrheilijoita jo nuorena. Suomessa on vaikea elättää itsensä ammattiurheilijana. Täysipainoisesti urheiluun pystytään panostamaan vasta lukion/ammattikoulun jälkeen täällä Suomessa. "

Lisäksi pärjääminen vaati, että osallistutaan kansainvälisiin kilpailuihin usein, vähintään pari kertaa kuukaudessa. Tämä taas vaatii paljon rahaa, sillä yksilön pitää useasti maksaa omien kustannusten lisäksi valmentajan ja tuomarin kustannukset. Sponsoreita taas ei tässäkään lajissa juurikaan ole, joten perheiden pitää pystyä rahoittamaan tätä.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"""Onko lopulta niin, että Suomessa ei löydy edes muutamaa lahjakasta, ahkeraa ja hyväkroppaista voimistelijaa, jotka pärjäisivät yksilöinä? Vaikea uskoa. Entä sitten suomalainen valmennussysteemi ja valmennuksen laatu? Eikö sillä ole vaikutusta?"
Suomesta löytyy osaavia ja koulutettuja valmentajia. Valmennus on laadukasta. On minirinki ja N-ryhmä, jotka treenaavat yhdessä useamman kerran vuodessa. Ammattivalmentajia. Suurin ongelma suomessa on mielestäni tuo harjoitustuntien määrä, ei ole mahdollista harjoitella niin paljon kuin venäjällä. Rytminen on laji joka vaatii paljon harjoittelua: perustreeniä, välineen käsityelyä, balettia, ohjelman hiomista, liikkuvuusharjoittelua, palauttavaa harjoittelua jne. Monissa huippumaissa näitä tehdään päivittäin ja paljon. Jos koulua olisi vähemmän niin veikkaisin että suomella olisi mahdollisuus päästä lähemmäs huippua. Huippumaissa ollaan ammattiyrheilijoita jo nuorena. Suomessa on vaikea elättää itsensä ammattiurheilijana. Täysipainoisesti urheiluun pystytään panostamaan vasta lukion/ammattikoulun jälkeen täällä Suomessa. "
Lisäksi pärjääminen vaati, että osallistutaan kansainvälisiin kilpailuihin usein, vähintään pari kertaa kuukaudessa. Tämä taas vaatii paljon rahaa, sillä yksilön pitää useasti maksaa omien kustannusten lisäksi valmentajan ja tuomarin kustannukset. Sponsoreita taas ei tässäkään lajissa juurikaan ole, joten perheiden pitää pystyä rahoittamaan tätä."

ei venäjällä perheiden tarvi maksaa tuota

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Joo, Suomessa maksetaan sitä enemmän mitä enempi treenaa. Selvä epäkohta. Venäjällä lupaavat voimistelijat saa harjoitella ilmaiseksi.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Joo, Suomessa maksetaan sitä enemmän mitä enempi treenaa. Selvä epäkohta. Venäjällä lupaavat voimistelijat saa harjoitella ilmaiseksi."
Mutta Suomessa ei ole maksajaa joka mahdollistaisi parhaimpien ilmaiseksi treenaamisen.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""Joo, Suomessa maksetaan sitä enemmän mitä enempi treenaa. Selvä epäkohta. Venäjällä lupaavat voimistelijat saa harjoitella ilmaiseksi."
Mutta Suomessa ei ole maksajaa joka mahdollistaisi parhaimpien ilmaiseksi treenaamisen. "

Treenaaminen ehkä vielä menisi mutta ei ne kaikki kisamatkat mitä huipulle pääsemiseen tarvitaan. Niihin menee helposti yli 20 000 e vuodessa, yhdellä urheilijalla!

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"""Joo, Suomessa maksetaan sitä enemmän mitä enempi treenaa. Selvä epäkohta. Venäjällä lupaavat voimistelijat saa harjoitella ilmaiseksi."
Mutta Suomessa ei ole maksajaa joka mahdollistaisi parhaimpien ilmaiseksi treenaamisen. "
Treenaaminen ehkä vielä menisi mutta ei ne kaikki kisamatkat mitä huipulle pääsemiseen tarvitaan. Niihin menee helposti yli 20 000 e vuodessa, yhdellä urheilijalla!"

jos pelkkiin kisamatkoihin menee 20 000€ niin jos nyt olisi vaikka 20 kisamatkaa niin jokaiseen menisi tonni...?

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Kuka sitten maksaa muiden itä-Euroopan maiden kulut? Onko näissäkin maissa jokin rikas taho, joka huolehtii voimistelijoista?

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Kuka sitten maksaa muiden itä-Euroopan maiden kulut? Onko näissäkin maissa jokin rikas taho, joka huolehtii voimistelijoista? "
Ei. Esim Ukrainassa on todella huono rahallinen tilanne voimistelussa ja olosuhteet paljon heikommat kuin Venäjällä. Valtio tukee kuitenkin jollain lailla Deriugina koulua

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Kiintoisa pointti! Siinä tapauksessa ihmettelen, miksi tänne ei ole jo sellaista keskusta perustettu, kun kuitenkin huipulle moni voimistelija haaveilee. Luulisi, että sellaiseen olisi kiinnostusta. Maksaa kyllä tietenkin."
Ei auta nyt pelkkä rakennettu keskus.valtion pitää olla enemmän mukana ja pitää olla vahvemmat urheilurakenteet/järjestelmät.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""Onko lopulta niin, että Suomessa ei löydy edes muutamaa lahjakasta, ahkeraa ja hyväkroppaista voimistelijaa, jotka pärjäisivät yksilöinä? Vaikea uskoa. Entä sitten suomalainen valmennussysteemi ja valmennuksen laatu? Eikö sillä ole vaikutusta?"
Se on kiinni vain harjoitusmäärästä. Näet suomalaiset käyvät koulua."

Kyllä venäläisetkin käyvät koulua!

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""Onko lopulta niin, että Suomessa ei löydy edes muutamaa lahjakasta, ahkeraa ja hyväkroppaista voimistelijaa, jotka pärjäisivät yksilöinä? Vaikea uskoa. Entä sitten suomalainen valmennussysteemi ja valmennuksen laatu? Eikö sillä ole vaikutusta?"
Suomesta löytyy osaavia ja koulutettuja valmentajia. Valmennus on laadukasta. On minirinki ja N-ryhmä, jotka treenaavat yhdessä useamman kerran vuodessa. Ammattivalmentajia. Suurin ongelma suomessa on mielestäni tuo harjoitustuntien määrä, ei ole mahdollista harjoitella niin paljon kuin venäjällä. Rytminen on laji joka vaatii paljon harjoittelua: perustreeniä, välineen käsityelyä, balettia, ohjelman hiomista, liikkuvuusharjoittelua, palauttavaa harjoittelua jne. Monissa huippumaissa näitä tehdään päivittäin ja paljon. Jos koulua olisi vähemmän niin veikkaisin että suomella olisi mahdollisuus päästä lähemmäs huippua. Huippumaissa ollaan ammattiyrheilijoita jo nuorena. Suomessa on vaikea elättää itsensä ammattiurheilijana. Täysipainoisesti urheiluun pystytään panostamaan vasta lukion/ammattikoulun jälkeen täällä Suomessa. "

Ja mm venäjällä valmentajakoulutus on korkeakouluissa!

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""""Onko lopulta niin, että Suomessa ei löydy edes muutamaa lahjakasta, ahkeraa ja hyväkroppaista voimistelijaa, jotka pärjäisivät yksilöinä? Vaikea uskoa. Entä sitten suomalainen valmennussysteemi ja valmennuksen laatu? Eikö sillä ole vaikutusta?"
Suomesta löytyy osaavia ja koulutettuja valmentajia. Valmennus on laadukasta. On minirinki ja N-ryhmä, jotka treenaavat yhdessä useamman kerran vuodessa. Ammattivalmentajia. Suurin ongelma suomessa on mielestäni tuo harjoitustuntien määrä, ei ole mahdollista harjoitella niin paljon kuin venäjällä. Rytminen on laji joka vaatii paljon harjoittelua: perustreeniä, välineen käsityelyä, balettia, ohjelman hiomista, liikkuvuusharjoittelua, palauttavaa harjoittelua jne. Monissa huippumaissa näitä tehdään päivittäin ja paljon. Jos koulua olisi vähemmän niin veikkaisin että suomella olisi mahdollisuus päästä lähemmäs huippua. Huippumaissa ollaan ammattiyrheilijoita jo nuorena. Suomessa on vaikea elättää itsensä ammattiurheilijana. Täysipainoisesti urheiluun pystytään panostamaan vasta lukion/ammattikoulun jälkeen täällä Suomessa. "
Lisäksi pärjääminen vaati, että osallistutaan kansainvälisiin kilpailuihin usein, vähintään pari kertaa kuukaudessa. Tämä taas vaatii paljon rahaa, sillä yksilön pitää useasti maksaa omien kustannusten lisäksi valmentajan ja tuomarin kustannukset. Sponsoreita taas ei tässäkään lajissa juurikaan ole, joten perheiden pitää pystyä rahoittamaan tätä."
ei venäjällä perheiden tarvi maksaa tuota"

Valtio huolehtii lupaavien valmennukset ja urheilussa on oma systeeminsä, valmennuskeskukset ja korkeakoulutason valmentajakoulutus.Niin kauan kuin Suomessa ei vastaavaa ole "räpistelemme" kaukana näistä mahdollisuukista.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Kuka sitten maksaa muiden itä-Euroopan maiden kulut? Onko näissäkin maissa jokin rikas taho, joka huolehtii voimistelijoista? "
Valtio!

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""Kuka sitten maksaa muiden itä-Euroopan maiden kulut? Onko näissäkin maissa jokin rikas taho, joka huolehtii voimistelijoista? "
Ei. Esim Ukrainassa on todella huono rahallinen tilanne voimistelussa ja olosuhteet paljon heikommat kuin Venäjällä. Valtio tukee kuitenkin jollain lailla Deriugina koulua"

Valtio tukee. Vaikka muuten olisi vaatimatonta niin urheiluun ja valmennukseen on rahaa. Suomessa taas on rahaa ja olosuhteet muka paremmin niin miksi ei pärjätä. Onko asiat liian hyvin? Tietysti johtuu myös urheilijasta miten hän ponnistelee eteenpäin.Yhdellä lauseella näitä ei voi selittää.Tämä on sitä eri miaden urheilukulttuurien eroa.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"""""Onko lopulta niin, että Suomessa ei löydy edes muutamaa lahjakasta, ahkeraa ja hyväkroppaista voimistelijaa, jotka pärjäisivät yksilöinä? Vaikea uskoa. Entä sitten suomalainen valmennussysteemi ja valmennuksen laatu? Eikö sillä ole vaikutusta?"
Suomesta löytyy osaavia ja koulutettuja valmentajia. Valmennus on laadukasta. On minirinki ja N-ryhmä, jotka treenaavat yhdessä useamman kerran vuodessa. Ammattivalmentajia. Suurin ongelma suomessa on mielestäni tuo harjoitustuntien määrä, ei ole mahdollista harjoitella niin paljon kuin venäjällä. Rytminen on laji joka vaatii paljon harjoittelua: perustreeniä, välineen käsityelyä, balettia, ohjelman hiomista, liikkuvuusharjoittelua, palauttavaa harjoittelua jne. Monissa huippumaissa näitä tehdään päivittäin ja paljon. Jos koulua olisi vähemmän niin veikkaisin että suomella olisi mahdollisuus päästä lähemmäs huippua. Huippumaissa ollaan ammattiyrheilijoita jo nuorena. Suomessa on vaikea elättää itsensä ammattiurheilijana. Täysipainoisesti urheiluun pystytään panostamaan vasta lukion/ammattikoulun jälkeen täällä Suomessa. "
Lisäksi pärjääminen vaati, että osallistutaan kansainvälisiin kilpailuihin usein, vähintään pari kertaa kuukaudessa. Tämä taas vaatii paljon rahaa, sillä yksilön pitää useasti maksaa omien kustannusten lisäksi valmentajan ja tuomarin kustannukset. Sponsoreita taas ei tässäkään lajissa juurikaan ole, joten perheiden pitää pystyä rahoittamaan tätä."
ei venäjällä perheiden tarvi maksaa tuota"
Valtio huolehtii lupaavien valmennukset ja urheilussa on oma systeeminsä, valmennuskeskukset ja korkeakoulutason valmentajakoulutus.Niin kauan kuin Suomessa ei vastaavaa ole "räpistelemme" kaukana näistä mahdollisuukista."

Täyttä asiaa, joka kiteyttää koko ongelman! Ei luulisi olevan täysin mahdoton toteuttaa noita muutoksia meillä.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""""""Onko lopulta niin, että Suomessa ei löydy edes muutamaa lahjakasta, ahkeraa ja hyväkroppaista voimistelijaa, jotka pärjäisivät yksilöinä? Vaikea uskoa. Entä sitten suomalainen valmennussysteemi ja valmennuksen laatu? Eikö sillä ole vaikutusta?"
Suomesta löytyy osaavia ja koulutettuja valmentajia. Valmennus on laadukasta. On minirinki ja N-ryhmä, jotka treenaavat yhdessä useamman kerran vuodessa. Ammattivalmentajia. Suurin ongelma suomessa on mielestäni tuo harjoitustuntien määrä, ei ole mahdollista harjoitella niin paljon kuin venäjällä. Rytminen on laji joka vaatii paljon harjoittelua: perustreeniä, välineen käsityelyä, balettia, ohjelman hiomista, liikkuvuusharjoittelua, palauttavaa harjoittelua jne. Monissa huippumaissa näitä tehdään päivittäin ja paljon. Jos koulua olisi vähemmän niin veikkaisin että suomella olisi mahdollisuus päästä lähemmäs huippua. Huippumaissa ollaan ammattiyrheilijoita jo nuorena. Suomessa on vaikea elättää itsensä ammattiurheilijana. Täysipainoisesti urheiluun pystytään panostamaan vasta lukion/ammattikoulun jälkeen täällä Suomessa. "
Lisäksi pärjääminen vaati, että osallistutaan kansainvälisiin kilpailuihin usein, vähintään pari kertaa kuukaudessa. Tämä taas vaatii paljon rahaa, sillä yksilön pitää useasti maksaa omien kustannusten lisäksi valmentajan ja tuomarin kustannukset. Sponsoreita taas ei tässäkään lajissa juurikaan ole, joten perheiden pitää pystyä rahoittamaan tätä."
ei venäjällä perheiden tarvi maksaa tuota"
Valtio huolehtii lupaavien valmennukset ja urheilussa on oma systeeminsä, valmennuskeskukset ja korkeakoulutason valmentajakoulutus.Niin kauan kuin Suomessa ei vastaavaa ole "räpistelemme" kaukana näistä mahdollisuukista."
Täyttä asiaa, joka kiteyttää koko ongelman! Ei luulisi olevan täysin mahdoton toteuttaa noita muutoksia meillä."

no miksi meillä alettaisiin panostaa tällaiseen? Valtio muutenkin hirveissä veloissa. Ei se Venäjälläkään valtio tuota kustanna. Meillä panostetaan ihan muihin asioihin, kuten koulutukseen.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Seurojen ja valmentajien kannattaisi puhaltaa yhteen hiileen ja tehdä yhteistyötä. Osaamista kannattaisi laittaa kiertoon, eikä piilotella itsekkäästi. Seurojen ja valmentajien välinen kyräily ja riitely on turhaa energian kulutusta, eikä edistä voimistelijoiden kehittymistä. Suomalaisen rytmisen voimistelun pitäisi löytää suomalainen tapa tähdätä huipulle. Ehkä venäläisen valmennustyylin ihannointi ei olekkaan se jolla me voimme onnistua. Toki se mikä on käyttökelpoista kannattaa hyödyntää, mutta uusia tuulia kaivataan. Maailma muuttuu ja myös valmennusmetodien on muututtava. Kiristä, alista, painosta, hallitse ja kahlitse henkisesti ei ole enää nykyaikaa ja ei ehkä toimi vahvojen älykkäiden ja ajattelevien nuorten länsimaalaisten tyttöjen ohjausmetodina. Harjoiteltava on paljon ja tehokkaasti, mutta ei henkisesti alistaen! Rahaa tarvitaan, mutta ilman sydämen paloa ei jaksa! Olisiko jo tyylillisesti uusien tuulien aika?

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"""""""Onko lopulta niin, että Suomessa ei löydy edes muutamaa lahjakasta, ahkeraa ja hyväkroppaista voimistelijaa, jotka pärjäisivät yksilöinä? Vaikea uskoa. Entä sitten suomalainen valmennussysteemi ja valmennuksen laatu? Eikö sillä ole vaikutusta?"
Suomesta löytyy osaavia ja koulutettuja valmentajia. Valmennus on laadukasta. On minirinki ja N-ryhmä, jotka treenaavat yhdessä useamman kerran vuodessa. Ammattivalmentajia. Suurin ongelma suomessa on mielestäni tuo harjoitustuntien määrä, ei ole mahdollista harjoitella niin paljon kuin venäjällä. Rytminen on laji joka vaatii paljon harjoittelua: perustreeniä, välineen käsityelyä, balettia, ohjelman hiomista, liikkuvuusharjoittelua, palauttavaa harjoittelua jne. Monissa huippumaissa näitä tehdään päivittäin ja paljon. Jos koulua olisi vähemmän niin veikkaisin että suomella olisi mahdollisuus päästä lähemmäs huippua. Huippumaissa ollaan ammattiyrheilijoita jo nuorena. Suomessa on vaikea elättää itsensä ammattiurheilijana. Täysipainoisesti urheiluun pystytään panostamaan vasta lukion/ammattikoulun jälkeen täällä Suomessa. "
Lisäksi pärjääminen vaati, että osallistutaan kansainvälisiin kilpailuihin usein, vähintään pari kertaa kuukaudessa. Tämä taas vaatii paljon rahaa, sillä yksilön pitää useasti maksaa omien kustannusten lisäksi valmentajan ja tuomarin kustannukset. Sponsoreita taas ei tässäkään lajissa juurikaan ole, joten perheiden pitää pystyä rahoittamaan tätä."
ei venäjällä perheiden tarvi maksaa tuota"
Valtio huolehtii lupaavien valmennukset ja urheilussa on oma systeeminsä, valmennuskeskukset ja korkeakoulutason valmentajakoulutus.Niin kauan kuin Suomessa ei vastaavaa ole "räpistelemme" kaukana näistä mahdollisuukista."
Täyttä asiaa, joka kiteyttää koko ongelman! Ei luulisi olevan täysin mahdoton toteuttaa noita muutoksia meillä."
no miksi meillä alettaisiin panostaa tällaiseen? Valtio muutenkin hirveissä veloissa. Ei se Venäjälläkään valtio tuota kustanna. Meillä panostetaan ihan muihin asioihin, kuten koulutukseen. "

Kyllä vaan tapahtuu Venäjällä näin urheilukoulut ym ihan omaa luokkaansa.Ja riippuu siitä mihin valtio panostaa Suomessa.
Kyllä urheiluunkin, mutta nitkän on rakenteet. Poliitikkojen puheista päätelleen puhetta riittääääääää.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Seurojen ja valmentajien kannattaisi puhaltaa yhteen hiileen ja tehdä yhteistyötä. Osaamista kannattaisi laittaa kiertoon, eikä piilotella itsekkäästi. Seurojen ja valmentajien välinen kyräily ja riitely on turhaa energian kulutusta, eikä edistä voimistelijoiden kehittymistä. Suomalaisen rytmisen voimistelun pitäisi löytää suomalainen tapa tähdätä huipulle. Ehkä venäläisen valmennustyylin ihannointi ei olekkaan se jolla me voimme onnistua. Toki se mikä on käyttökelpoista kannattaa hyödyntää, mutta uusia tuulia kaivataan. Maailma muuttuu ja myös valmennusmetodien on muututtava. Kiristä, alista, painosta, hallitse ja kahlitse henkisesti ei ole enää nykyaikaa ja ei ehkä toimi vahvojen älykkäiden ja ajattelevien nuorten länsimaalaisten tyttöjen ohjausmetodina. Harjoiteltava on paljon ja tehokkaasti, mutta ei henkisesti alistaen! Rahaa tarvitaan, mutta ilman sydämen paloa ei jaksa! Olisiko jo tyylillisesti uusien tuulien aika? "
Kannattaa kokeilla jos se näin pelkästään olisi.Kilpaileminen ja menestyminen ei ihan helppoa ole on sitten systeemi mikä tahansa. Esimerkkejä on monenlaisia.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""""Joo, Suomessa maksetaan sitä enemmän mitä enempi treenaa. Selvä epäkohta. Venäjällä lupaavat voimistelijat saa harjoitella ilmaiseksi."
Mutta Suomessa ei ole maksajaa joka mahdollistaisi parhaimpien ilmaiseksi treenaamisen. "
Treenaaminen ehkä vielä menisi mutta ei ne kaikki kisamatkat mitä huipulle pääsemiseen tarvitaan. Niihin menee helposti yli 20 000 e vuodessa, yhdellä urheilijalla!"
jos pelkkiin kisamatkoihin menee 20 000€ niin jos nyt olisi vaikka 20 kisamatkaa niin jokaiseen menisi tonni...?"

Voimistelija maksaa oman matkansa lisäksi valmentajan ja mahdollisesti myös tuomarin matkat!

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""""""""Onko lopulta niin, että Suomessa ei löydy edes muutamaa lahjakasta, ahkeraa ja hyväkroppaista voimistelijaa, jotka pärjäisivät yksilöinä? Vaikea uskoa. Entä sitten suomalainen valmennussysteemi ja valmennuksen laatu? Eikö sillä ole vaikutusta?"
Suomesta löytyy osaavia ja koulutettuja valmentajia. Valmennus on laadukasta. On minirinki ja N-ryhmä, jotka treenaavat yhdessä useamman kerran vuodessa. Ammattivalmentajia. Suurin ongelma suomessa on mielestäni tuo harjoitustuntien määrä, ei ole mahdollista harjoitella niin paljon kuin venäjällä. Rytminen on laji joka vaatii paljon harjoittelua: perustreeniä, välineen käsityelyä, balettia, ohjelman hiomista, liikkuvuusharjoittelua, palauttavaa harjoittelua jne. Monissa huippumaissa näitä tehdään päivittäin ja paljon. Jos koulua olisi vähemmän niin veikkaisin että suomella olisi mahdollisuus päästä lähemmäs huippua. Huippumaissa ollaan ammattiyrheilijoita jo nuorena. Suomessa on vaikea elättää itsensä ammattiurheilijana. Täysipainoisesti urheiluun pystytään panostamaan vasta lukion/ammattikoulun jälkeen täällä Suomessa. "
Lisäksi pärjääminen vaati, että osallistutaan kansainvälisiin kilpailuihin usein, vähintään pari kertaa kuukaudessa. Tämä taas vaatii paljon rahaa, sillä yksilön pitää useasti maksaa omien kustannusten lisäksi valmentajan ja tuomarin kustannukset. Sponsoreita taas ei tässäkään lajissa juurikaan ole, joten perheiden pitää pystyä rahoittamaan tätä."
ei venäjällä perheiden tarvi maksaa tuota"
Valtio huolehtii lupaavien valmennukset ja urheilussa on oma systeeminsä, valmennuskeskukset ja korkeakoulutason valmentajakoulutus.Niin kauan kuin Suomessa ei vastaavaa ole "räpistelemme" kaukana näistä mahdollisuukista."
Täyttä asiaa, joka kiteyttää koko ongelman! Ei luulisi olevan täysin mahdoton toteuttaa noita muutoksia meillä."
no miksi meillä alettaisiin panostaa tällaiseen? Valtio muutenkin hirveissä veloissa. Ei se Venäjälläkään valtio tuota kustanna. Meillä panostetaan ihan muihin asioihin, kuten koulutukseen. "
Kyllä vaan tapahtuu Venäjällä näin urheilukoulut ym ihan omaa luokkaansa.Ja riippuu siitä mihin valtio panostaa Suomessa.
Kyllä urheiluunkin, mutta nitkän on rakenteet. Poliitikkojen puheista päätelleen puhetta riittääääääää."

Etkä ole lukenut tätä keskustelua? Ei Venäjän valtio kustanna tuota rv toimintaa, siellä on ihan toiset rahoittajat.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Seurojen ja valmentajien kannattaisi puhaltaa yhteen hiileen ja tehdä yhteistyötä. Osaamista kannattaisi laittaa kiertoon, eikä piilotella itsekkäästi. Seurojen ja valmentajien välinen kyräily ja riitely on turhaa energian kulutusta, eikä edistä voimistelijoiden kehittymistä. Suomalaisen rytmisen voimistelun pitäisi löytää suomalainen tapa tähdätä huipulle. Ehkä venäläisen valmennustyylin ihannointi ei olekkaan se jolla me voimme onnistua. Toki se mikä on käyttökelpoista kannattaa hyödyntää, mutta uusia tuulia kaivataan. Maailma muuttuu ja myös valmennusmetodien on muututtava. Kiristä, alista, painosta, hallitse ja kahlitse henkisesti ei ole enää nykyaikaa ja ei ehkä toimi vahvojen älykkäiden ja ajattelevien nuorten länsimaalaisten tyttöjen ohjausmetodina. Harjoiteltava on paljon ja tehokkaasti, mutta ei henkisesti alistaen! Rahaa tarvitaan, mutta ilman sydämen paloa ei jaksa! Olisiko jo tyylillisesti uusien tuulien aika? "
Jos tuolla tasolla treenataan, kyllä valmentajien pitää pystyä olemaan tiukkoja ja sanomaan välillä ei niin kivasti, tai muuten tytöt alkaa löysäilemään. Ei kehitystä tapahdu niin että lässytetään tai että treeneissä olisi aina kivaa.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"""""""Onko lopulta niin, että Suomessa ei löydy edes muutamaa lahjakasta, ahkeraa ja hyväkroppaista voimistelijaa, jotka pärjäisivät yksilöinä? Vaikea uskoa. Entä sitten suomalainen valmennussysteemi ja valmennuksen laatu? Eikö sillä ole vaikutusta?"
Suomesta löytyy osaavia ja koulutettuja valmentajia. Valmennus on laadukasta. On minirinki ja N-ryhmä, jotka treenaavat yhdessä useamman kerran vuodessa. Ammattivalmentajia. Suurin ongelma suomessa on mielestäni tuo harjoitustuntien määrä, ei ole mahdollista harjoitella niin paljon kuin venäjällä. Rytminen on laji joka vaatii paljon harjoittelua: perustreeniä, välineen käsityelyä, balettia, ohjelman hiomista, liikkuvuusharjoittelua, palauttavaa harjoittelua jne. Monissa huippumaissa näitä tehdään päivittäin ja paljon. Jos koulua olisi vähemmän niin veikkaisin että suomella olisi mahdollisuus päästä lähemmäs huippua. Huippumaissa ollaan ammattiyrheilijoita jo nuorena. Suomessa on vaikea elättää itsensä ammattiurheilijana. Täysipainoisesti urheiluun pystytään panostamaan vasta lukion/ammattikoulun jälkeen täällä Suomessa. "
Lisäksi pärjääminen vaati, että osallistutaan kansainvälisiin kilpailuihin usein, vähintään pari kertaa kuukaudessa. Tämä taas vaatii paljon rahaa, sillä yksilön pitää useasti maksaa omien kustannusten lisäksi valmentajan ja tuomarin kustannukset. Sponsoreita taas ei tässäkään lajissa juurikaan ole, joten perheiden pitää pystyä rahoittamaan tätä."
ei venäjällä perheiden tarvi maksaa tuota"
Valtio huolehtii lupaavien valmennukset ja urheilussa on oma systeeminsä, valmennuskeskukset ja korkeakoulutason valmentajakoulutus.Niin kauan kuin Suomessa ei vastaavaa ole "räpistelemme" kaukana näistä mahdollisuukista."
Täyttä asiaa, joka kiteyttää koko ongelman! Ei luulisi olevan täysin mahdoton toteuttaa noita muutoksia meillä."
no miksi meillä alettaisiin panostaa tällaiseen? Valtio muutenkin hirveissä veloissa. Ei se Venäjälläkään valtio tuota kustanna. Meillä panostetaan ihan muihin asioihin, kuten koulutukseen. "

Tuo on kyllä kurjaa. Mielestäni teoreettista koulutusta on täällä jo liikaa. Eikä muualla ole sen sivistymättömämpää kun meillä. Itä-Euroopassa ja Venäjälläkin on älykästä porukkaa, näin vaatimattomasti ilmaistuna.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Ongelmaa pitäisi katsoa varhaiskasvatuksesta pitäen. Mun mielestä vanhemmat pitää saada enemmän mukaan voimistelijan kehittymiseen jo alusta asti ja siihen pitää valmentajien kannustaa. Rytmisessä ei edisty, jos kotona ei valvota harjoittelua. Ei pidä luottaa siihen, että pari-kolme ryhmäharkkaa viikossa riittää esim. notkeuden saavuttamiseen. Idässä on yleisempää, että äidit venyttelee päivittäin lasten kanssa.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Jari Mönkkösen ajatukset voimistelumaailman valmennuskuvioista Ilta- Sanomissa on lukemisen arvoinen! Henkinen väkivalta jota harrastetaan esim Venäjällä ei saa kuulua suomalaiseen voimistelukulttuuriin. Eihän sitä sallita muuallakaan yhteiskunnassa. Se että treenataan kovasti ja tehokkaasti ei oikeuta valmentajia käyttäytymään mielivaltaisesti. Asiallisesti ja tiukasti ohjaaminen kuuluu kaikkeen tavoitteelliseen valmentautumiseen. Ne jotka haluavat menestyä oikeasti tuskin löysäilevät. Menestymisen ehto on tahto!

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Maajoukkueella tänään hienopäivä World Cupissa. Pisteet 16.950 ja sija 7, joka oikeutti paikan finaalissa

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Mistä näkee tuloksia Sofiasta?

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Mistä näkee tuloksia Sofiasta?"
http://www.fbgr.org/world-cup-2018/30_03_2018.html

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""Mistä näkee tuloksia Sofiasta?"
http://www.fbgr.org/world-cup-2018/30_03_2018.html"

Kiitos!

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

cup-2018/31_03_2018.html
Sofian neliottelun tulokset linkissä

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi
Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"http://www.fbgr.org/world-cup-2018/31_03_2018.html
No tulikohan nyt koko linkki"

Tuosta linkistä pääsee suoraan tuloksiin

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Sofian MC

Tikkanen ottelu sija 18./56 pisteet 55,2
vanne 14,75 https://www.youtube.com/watch?v=OAjPpLywirc
pallo 14,15 https://www.youtube.com/watch?v=m7i35RVfot4
keilat 13,95 https://www.youtube.com/watch?v=7gVqeAd-ivE
nauha 12,35 https://www.youtube.com/watch?v=Pa2nVIP8cEE

Gergalo ottelu sija 22./56 pisteet 54,1
vanne 15,1 https://www.youtube.com/watch?v=g7Hc8JHQ_Rk
pallo 12,35 https://www.youtube.com/watch?v=a1ktCxVVe2M
keilat 13,35 jos joku löytää video, saa linkata.
nauha 13,3 https://www.youtube.com/watch?v=v10tFKNtePQ

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Nuoren SM-karsinnassa oli tänään 43 osallistujaa, Hienoa, että meillä näin paljon potentiaalisia junioreita!

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Tietääkö kukaan mistä näkee tämän päivän Sm ja EM karsinta tulokset

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Tulokset on täällä: https://voimistelu.kisapalvelu.fi/c841_elise/index.web?pg=discs&disc=8&c...

5 parasta:
1. Aurora Arvelo 57.217
2. Elina Jyrkönen 56.050
3. Sofia Egorova 52.400
4. Elisabeth Jamil 51.034
5. Nelli Snell 49.817

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Käsittämätöntä sähläystä musiikkien kanssa tänään ikäkausikisassa... meni monen lapsen kisa pilalle kun musiikit ei joko pelannut tai soi miten sattuu...

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Käsittämätöntä sähläystä musiikkien kanssa tänään ikäkausikisassa... meni monen lapsen kisa pilalle kun musiikit ei joko pelannut tai soi miten sattuu..."
Sama eilen. Voisiko liitto hankkia vaikka toimivan mikserin ja hieman audiokaapelia. Lainailis/vuokrais sitä jos seuroilla ei ole varaa laittaa paria satkua tekniikkaan (kisapaikoilla lähes poikkeuksetta oma kaiutinjärjestelmä, johon liitettävissä yhdellä kaapelilla). Tällä pääsis tosta hemmetin levyjen pyörittelystä. Kaikki musiikit mp3 tiedostoina, jotka testataan ennen kisaa. Mikä hemmetti siinä on niin hankalaa?

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""Käsittämätöntä sähläystä musiikkien kanssa tänään ikäkausikisassa... meni monen lapsen kisa pilalle kun musiikit ei joko pelannut tai soi miten sattuu..."
Sama eilen. Voisiko liitto hankkia vaikka toimivan mikserin ja hieman audiokaapelia. Lainailis/vuokrais sitä jos seuroilla ei ole varaa laittaa paria satkua tekniikkaan (kisapaikoilla lähes poikkeuksetta oma kaiutinjärjestelmä, johon liitettävissä yhdellä kaapelilla). Tällä pääsis tosta hemmetin levyjen pyörittelystä. Kaikki musiikit mp3 tiedostoina, jotka testataan ennen kisaa. Mikä hemmetti siinä on niin hankalaa?"

samaa mieltä! mieluusti kisajärjestelyihin voisi tehdä vaatimuksen, että musiikit lähetetty etukäteen ja ne voidaan testata toimiviksi. niin paljon varmempi järjestely ja kuvittelisi että on kisajärjestäjillekin stressaavassa kisapäivässä iso helpotus.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Musiikit oli lähetetty etukäteen, mutta liekö ei testattu.. ja mankkakin tais olla ajalta kivi ja kypärä. Elisen kisajärjestelyt huononee vuosi vuodelta, kannattaako sille enää antaa edes kilpailuja, kun muut hoitaa paljon paremmin. Tuo oli jo noloa. Olisivat ostaneet uuden mankan jo eilisen jäljeltä. Toiset oppii virheistään...

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Musiikit oli tosiaan kerätty etukäteen, mutta niitä ei varmaankaan oltu testattu, koska kokoajan oli jotain ongelmaa. Kuuluttaja ei myöskään ollut ollenkaan tehtävänsä tasalla, kun tyttöjä ei pyydetty heti ongelman ilmetessä pois matolta...

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi
Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"WC Pesaro 1 päivä tulokset
https://www.gymresult.it/live/2c9d0ff6-3e6e-11e8-89e2-0050568190dd"

ompa epäselvästi tuolla. ei ota mitään selvää, olisi kiva jos olisi paremmuusjärjestyksessä. Kiitos kumminkin linkin laittajalle

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""WC Pesaro 1 päivä tulokset
https://www.gymresult.it/live/2c9d0ff6-3e6e-11e8-89e2-0050568190dd"
ompa epäselvästi tuolla. ei ota mitään selvää, olisi kiva jos olisi paremmuusjärjestyksessä. Kiitos kumminkin linkin laittajalle"

Valitse Results ja sitten All around

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Nouseeko 6lk-> JM luokkaan nyt 2006 ja vanhemmat vai 2005 ja vanhemmat?

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Mielipiteitä päivän kutosluokasta?

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Nouseeko 6lk-> JM luokkaan nyt 2006 ja vanhemmat vai 2005 ja vanhemmat?"
2006 ja sitä vanhemmat... Tuosta kisasta nousee vissiin 14, tosin nuoremmat jotka mukana tuossa 14 sakissa syövät käsittääkseni paikan vanhemmilta.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""Nouseeko 6lk-> JM luokkaan nyt 2006 ja vanhemmat vai 2005 ja vanhemmat?"
2006 ja sitä vanhemmat... Tuosta kisasta nousee vissiin 14, tosin nuoremmat jotka mukana tuossa 14 sakissa syövät käsittääkseni paikan vanhemmilta. "

Juuri näin. Top 14 nousee, paitsi ne jotka ovat liian nuoria nuosemaan.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Mielipiteitä päivän kutosluokasta?"
Kovatasoinen kisa

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Mielipiteitä päivän kutosluokasta?"
Jos oli junnujen kisa kova niin kyllä tulee takaa hyviä tyttöjä iso liuta tämän päivän perusteella! Hyvä näin.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Harmi että Lili telonut jalkansa. Olisi varmasti kisannut kärkisijoista. Tuossa lähes 10 tyttöä, jotka onnistuessaan kisaa voitosta. Oli oikein jännä kisa loppuun saakka.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Anni ja Linda oli aika siistiä tekemistä lumossa. Oliko vanhoja ovo kilpa junnuja?

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Anni ja Linda oli aika siistiä tekemistä lumossa. Oliko vanhoja ovo kilpa junnuja?"
ovat, siellä oli muita muita "vanhoja" ovo kilpa junnuja. Ja triossa "Amadeus" tyttöjä.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Milloin Margarita Mamun alotti rytmisen? En löydä tietoa mistään

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Mietin vain kuinka paljon työtä/harkkatunteja/hyvää valmennusta/lahjakkuutta täytyy olla että sm tasolle pääsee kun esim jotkut tls voimistelijoista ovat harrastaneet alle 2 vuotta ja jo kisasivat sm kardinnoissa. Silloin on kyllä jotain tehty oikein

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Mietin vain kuinka paljon työtä/harkkatunteja/hyvää valmennusta/lahjakkuutta täytyy olla että sm tasolle pääsee kun esim jotkut tls voimistelijoista ovat harrastaneet alle 2 vuotta ja jo kisasivat sm kardinnoissa. Silloin on kyllä jotain tehty oikein"
Näitä kyseisiä tyttöjä ollut sanix sade-joukkueessa jossa tehty oheisena rytmistä. Ovat olleet sen vajaa 2 vuotta TLS:ssä.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

SM-karsinnoissa voi periaatteessa kisata kuka tahansa, joten se ei vielä kerro paljoa tasosta. Jos pääsee karsinnoista läpi SM-kisoihin, se kertoo jo hyvästä tasosta.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"SM-karsinnoissa voi periaatteessa kisata kuka tahansa, joten se ei vielä kerro paljoa tasosta. Jos pääsee karsinnoista läpi SM-kisoihin, se kertoo jo hyvästä tasosta. "
Ja tähän vielä lisäten, että myös paljon hyviä ja paljon harjoittelevia voimistelijoita jäi SM-kisojen ulkopuolelle.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Mietin vain kuinka paljon työtä/harkkatunteja/hyvää valmennusta/lahjakkuutta täytyy olla että sm tasolle pääsee kun esim jotkut tls voimistelijoista ovat harrastaneet alle 2 vuotta ja jo kisasivat sm kardinnoissa. Silloin on kyllä jotain tehty oikein"
Jos katsoo esim. karsinnan junnuryhmää niin kärjen ja hännän piste-ero on melkoinen. Jos eroa yli puolet kokonaispisteistä niin kertoo jotain.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Milloin Margarita Mamun alotti rytmisen? En löydä tietoa mistään"

Muistaakseni 3-4 vuotiaana, joskus jossain haastattelussa sanottu. Kuten lähes kaikki venäläiset.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Mietin vain kuinka paljon työtä/harkkatunteja/hyvää valmennusta/lahjakkuutta täytyy olla että sm tasolle pääsee kun esim jotkut tls voimistelijoista ovat harrastaneet alle 2 vuotta ja jo kisasivat sm kardinnoissa. Silloin on kyllä jotain tehty oikein"
Eikö karsintakilpailuun pääse kuka tahansa oikean ikäinen? Eihän sinne ole mitään taito/pistevaatimusta. Jos siis puhutaan junnusarjasta?

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""Mietin vain kuinka paljon työtä/harkkatunteja/hyvää valmennusta/lahjakkuutta täytyy olla että sm tasolle pääsee kun esim jotkut tls voimistelijoista ovat harrastaneet alle 2 vuotta ja jo kisasivat sm kardinnoissa. Silloin on kyllä jotain tehty oikein"
Eikö karsintakilpailuun pääse kuka tahansa oikean ikäinen? Eihän sinne ole mitään taito/pistevaatimusta. Jos siis puhutaan junnusarjasta?"

Kyllä. Luokkakilpailussa JM-luokkaan eli juniorimestariluokkaan pitää nousta. Mutta kun puhutaan ns ikäkausikilpailusta ja juniorisarjasta saa siihen osallistua kaikki oikean ikäiset. Eli SM-karsintaan saa osallistua kaikki halukkast jotkaa täyttävät ikävaatimukset (05-03 syntyneet) vaikka kilpailisi luokassa 1.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Oma veikkaukseni SM-kisan neliotteluun:

Naiset
1. Gergalo
2. Tikkanen
3. Kolomainen

Nuoret
1. Arvelo
2. Jyrkönen
3. Egorova

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Oma veikkaukseni SM-kisan neliotteluun:
Naiset
1. Gergalo
2. Tikkanen
3. Kolomainen
Nuoret
1. Arvelo
2. Jyrkönen
3. Egorova"

Sama veikkaus mulla, mutta rytmisessä on mielenkiintoista se, että tulos tosiaan riippuu päivän suorituksesta, joten mikä tahansa järjestys on mahdollista.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Onko kisoista liveä?

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Onko kisoista liveä?"
Elisa Viihteen kautta Live...

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Kommentteja sm kisoista

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

https://www.voimistelu.fi/fi/Löydä-voimistelu/Rytminen-voimistelu/ArticleId/2156?Return=168

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi
Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Ketkä olivat junioreiden top 5

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Ketkä olivat junioreiden top 5"
1. Arvelo
2. Jamil
3. Jyrkönen
4. Egorova
5. Snell

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

https://areena.yle.fi/1-4294336
rytmisen osuus alkaa kohdasta 20:10

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Jouki voitti tänään 3 välineellä, mutta nauha meni sitten huonosti ilmeisesti ja siinä meni kulta!

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Jouki voitti tänään 3 välineellä, mutta nauha meni sitten huonosti ilmeisesti ja siinä meni kulta!"
Hienot pisteet Joukilla kolmella välineellä, mutta tämä laji vaatii tasaisen onnistumisen kaikilla neljällä välineillä. Rebecalle onnistunut kokonaisuus tänään. Tsemppiä molemmille huomiseen.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

""Jouki voitti tänään 3 välineellä, mutta nauha meni sitten huonosti ilmeisesti ja siinä meni kulta!"
Hienot pisteet Joukilla kolmella välineellä, mutta tämä laji vaatii tasaisen onnistumisen kaikilla neljällä välineillä. Rebecalle onnistunut kokonaisuus tänään. Tsemppiä molemmille huomiseen."

Tsemppiä kaikille finalisteille!

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Onnea Rebecca Gergalolle neliottelun suomenmestaruudesta! Pian alkaa taas karsinnat kohti Olympialaisia. Toivottavasti suomalaiset jälleen mukana tavoittelemassa edustuspaikkoja.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Tuolla kuvia eiliseltä:

https://www.flickr.com/photos/157439701@N07/albums

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Erityiset ja mahtavat onnittelut Inessa Rifille pronssimitalista!

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Voisiko joku kertoa sm tulokset tältä päivältä

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Voisiko joku kertoa sm tulokset tältä päivältä"
Löytyy kisapalvelusta

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Voisiko joku kertoa sm tulokset tältä päivältä"
https://voimistelu.kisapalvelu.fi/c842_scvantaa/index.web?pg=discs&disc=8

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi
Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Olisi kiva kuulla jotain kommentteja viikonlopulta:)

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Ei ehkä tuo Joukin valmentajavaihto ollut kovin järkevä...

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

Larisalla on kyllä melkoiset taikasormet olleet Suomalaisessa rytmisessä voimistelussa viime aikoina.Rebeccan lisäksi junioreissa aivan loistava Aurora ja vahva Elina. Nuoremmissakin tosi potentiaalisia tyttöjä.

Käyttäjän Anonyymi kuva
Anonyymi

"Rebecca loisti:
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000005652056.html"

Kiva kuulla myös Rebeccan harjoittelusta. Nyt selkeästi noussut Suomen ykkösyksilöksi. Ja 4000€ vuodessa pukuihin. Huh!

Lisää Kommentti